Kom ihåg mig! (?)
Senaste spelSpelarkivSläppdatumAnvändarrecensionerLägg till spel
 Recension
-  Nyhet [0]
-  Förtitt [0]
-  Hands-on [0]
-  Krönika [0]
-  Artikel [0]
-  Pressmedd. [0]
-  Intervju [1]
-  Bloggar [0]
 Videor
 Filer



City of Metronome

Xbox 360
Släppdatum:
Ej angivet
Utvecklare:
Tarsier Studios
Utgivare:
Hemsida:
Genre:
Action, Äventyr
Antal spelare:
1
Finns även till:
Playstation 3, PC
PEGI: Mer info
City of Metronome - intervju med Mattias Nygren
Textstorlek: Liten + Mellan + Stor» Skriv ut 
Det har tisslats och tasslats om City of Metronome ända sedan spelet vann speldesigntävlingen Game Concept Challenge våren 2004. Och det är inte svårt att förstå varför spelare och spelskribenter världen över med spänning ser fram emot att en dag få spela Tarsier Studios lovande actionäventyr. Med sin säregna grafiska design och unika spelmekanik, där användandet av ljud är det mest uppmärksammade, framstår City of Metronome som ett av de mest lovande spelen som någonsin utvecklats i Sverige.

Staden Metronome är unik på många sätt och vis.
– Även då en del inspiration naturligtvis kommer från olika typer av media - film, tv, böcker - så är det förvånansvärt mycket av inspirationen som kommer direkt ur vardagen, ofta små egenheter eller detaljer som har fått växa och ta plats i världen. Det som imponerat mest är hur art teamet och framför allt vår art lead Per Bergman lyckats samla alla olika intryck från tid och rum och skapat ett sammanhang - en säregen, för att inte säga helt unik värld, berättar Mattias Nygren, VD för Tarsier Studios och producent för City of Metronome.

I ett allt hårdare klimat pumpar spelföretag och distributörer varje dag ut material - till den grad att media knappt hinner med att täcka allt - och det är inget ovanligt att vissa spel drunknar i floden av information. För City of Metronome har det varit tvärtom, ju mindre information som läckts, ju större har intresset för spelet blivit.

– Det var en gång någon som sade till mig att det finns tre tillfällen då man som spelutvecklare har möjlighet att gå ut med en pressrelease - när man har signat för en produktion, när spelet faktiskt släpps eller när allt har gått åt skogen, säger Mattias Nygren. Vad gäller City of Metronome så har inget av ovanstående inträffat även då spekulationerna har varit många och vi har själva åtskilliga gånger blivit förvånade när vi kunnat läsa om releasedatum, sett att Metronome går att förbeställa på spelsajter eller nåtts av nyheten om den hotade nedläggningen. Vi har alltid försökt vara tydliga med att Metronome fortfarande inte befinner sig i ett produktionsstadium och att det fortfarande inte finns ett förlag som signat titeln.

Förhoppningsvis kan City of Metronome få en utgivare inom kort så att vi äntligen kan få testa spelet.
Det har ryktats om att bland annat Sony visade intresse för ert spel för något år sedan. Hur ser möjligheterna ut för att City of Metronome når butikshyllorna? Hur stort är intresset från branschen, på både nationell som internationell nivå?
– Att City of Metronome kommer att nå butikshyllorna för eller senare tvekar jag inte en sekund på då intresset är, och alltid har varit, väldig stort från flera håll. Faktum är att det förmodligen redan skulle kunna ha varit där om vi hade tillåtit oss stora avsteg från visionen om Metronome, något som i retrospekt säkert hade varit bra för företaget men med stor sannolikhet dåligt för Metronome. Vi valde att vänta tills vi skulle ha möjligheten att göra Metronome på ”rätt sätt” och om det var rätt val får framtiden utvisa, säger Mattias Nygren.

I slutet av förra året blev det känt att Tarsier Studios fått ett bidrag på 730 000 svenska kronor från Nordiska datorspelsprogrammet för att kunna fortsätta sitt arbete med City of Metronome.

– Bidraget har mycket stor betydelse, det ger oss möjligheten att testa många av de idéer, som hittills bara funnits på papper, i praktiken. En möjlighet att sudda ut de frågetecken som vi haft i konceptet tidigare och landa i något som känns riktigt roligt och engagerande men samtidigt hållbart, förklarar Mattias Nygren.


+ Jonny Knutsson |  7 feb 2008 09:35
Se även
Det finns hopp för City of Metronome
Nyhet 
2007-11-26


Kommentarer
Fredrik Lindgren | 7 feb 2008 13:00
Fan vad fint med en liten intervju. City of Metronome är ett av få spel ja ser fram emot just nu! [y]
Shikari | 7 feb 2008 13:15
Intressant artikel! Ser riktigt lovande ut och jag hoppas att det här spelet kan undgå storföretagens stress i hopp om att bara tjäna pengar. :)
Joakim Lindén | 7 feb 2008 13:44
Håller med föregående. Kul!
Simme | 7 feb 2008 14:06
Grafiken ser ju helt underbar ut!
Stvrmzeit | 7 feb 2008 18:32
Det här spelet ser onekligen riktigt intressant och mysigt ut!
Kletet | 7 feb 2008 18:34
Skönt att veta att spelet inte har lagts ner. Tror de tkommer kunna överraska de flesta!
kebzor | 8 feb 2008 00:00
Det här spelet ser riktigt intressant ut. Älskar grafiken och spelidéen.
Anonym | 8 feb 2008 16:54
Ge mig ge mig ge mig nu
guran92 | 9 feb 2008 17:21
lite små skumt hehe
sparrt | 10 feb 2008 15:54
Det här säger ju ingenting. Finns det någon fakta om spelet?
Jonny Knutsson | 11 feb 2008 15:09
"Det här säger ju ingenting. Finns det någon fakta om spelet?"

Inte mycket matnyttigt, spelet befinner sig fortfarande i konceptuell utveckling.
Kommentera
Är du inte inloggad kommenterar du som anonym.


Är du inte inloggad måste du ange koden för att kommentera.

Lost Planet: Extreme Condition

Av: lemonhead
Visningar: 53
Trigger

Inloggningar 1248
Skapade trådar 8
Postade inlägg 210
Skickade PM 4
Besök på Min sida 840