Registrerad 4 jun 2007 Senaste besök 29 aug 2011 22:55 ![]()
Planeten Reach är mänsklighetens sista försvarslinje mellan det inkräktande förbundet och deras yttersta mål. Att förstöra jorden. Om den faller, kommer mänskligheten att pressas till randen av undergång. Gillar inte linjära spel, älskar dem. Men då måste det vara korridorer. Det saknar detta spelet fullständigt. Det är uppbyggt i cirkelformade sektioner man gradvis rör sig utmed, framåt i en rak linje. Har man gjort en sekvens i spelet har man gjort alla, för fiende placeringen är snarlik överallt. Visserligen bryts det under vissa extremt specifika tillfällen upp i fordonssekvenser men det känns då ryckigt i speltempot. Allting stannar upp & man börjar delta i andra fighter förutom den man fört på marken. De förra Halo spelen var helt otroliga i att skapa ett unikt speltempo på de olika nivåerna man gick igenom. Det var aldrig för snabbt, aldrig för sakta. Visst att alla de föregående spelen haft nivåer som varit helt speldödande (ej Halo 2, förutom de alltför långa banorna) . Men här i Reach är de överallt. Hela spelat känns som sektioner, som inte håller samman. Trots att hela spelet tydligt är uppbyggt i en rak linje. Det är för mycket hela tiden, massa skit som saboterar tempot och inlevelsen fullständigt. Det gå aldrig att hitta zonen i det man gör innan man blir tvingad att göra något nytt. Något tråkigare. För det är det spelet bli när man inte ger sakerna tid att gradvis växa, när man aldrig behöver bemästra det man gör. När man alltid kan vända sig till tydliga objektiv för att snabbt gå vidare. Utan att bry sig om det man gör, nivåer man springer igenom. Det blir ledsamt att ständigt göra detta. Man tappar lusten att spela. En lång medelmåttig soppa blir det av allt, utan någon som helst spelglädje. För det är inte jag som spelar, jag rör mig bara mellan olika punkter som någon annan tvingar mig till. Tvång är aldrig kul. Inte nog med det så är karaktärerna så fruktansvärt dåliga så det inte ens blir roande, bara sorgligt. Det försöker inte en sekund vara ostigt, men det är det enda det lyckas med. Eller det är värre en ostigt, det är bara uselt. Pappersmall typ A på alla karaktärer i hela spelet, med massor utav hål i sig. Dialogen är så usel så det inte ens är värt att ha på ljudet. Inte ens musiken är bra. Den är stundtals horribel då det är allt för pampig med tanke på hur lite man egentligen både utför & åstadkommer. Det smått hyllade slutet har jag heller inte mycket över till... En liten summering på detta i textform: Dold text: The Pelican carrying the remaining members of Noble Team is critically damaged and Carter-A259 is badly wounded. Carter orders SPARTAN-B312 and Emile-A239 to complete the courier mission without him, while he lures the Covenant away from the pair by using the Pelican as a decoy. Emile-A239 and SPARTAN-B312 execute a low-altitude jump from the Pelican outside of the dockyard and are forced to fight their way to the facility. After battling through several Covenant outposts, the two SPARTAN-IIIs are forced to continue their journey through a cave system to circumvent a large group of Covenant forces. Upon reaching the other side, however, they are confronted by a Scarab. Realizing that the Scarab\'s presence prevents Emile and Noble Six from moving on, Carter rams it with the Pelican, knocking it off a cliff and sacrificing himself in the process. The two SPARTAN-IIIs continue their journey and eventually reach the Aszod shipbreaking facility. The two SPARTAN-IIIs are then hailed by Captain Jacob Keyes, whose cruiser, the Pillar of Autumn, is moored at the facility, and are ordered to clear a landing zone for the Captain, who will use a Pelican to retrieve the Package himself. Emile mans the facility\'s Mass Driver to provide covering fire against incoming Covenant Phantoms and Banshees, while Noble Six and surviving troopers engage the Covenant on the ground. Once cleared, Keye\'s Pelican arrives and Captain Keyes retrieves the Package from Noble Six. As the package is handed over, a CCS-class Battlecruiser is revealed to be moving in on the Pillar of Autumn. Keyes orders Emile to fire on the advancing Battlecruiser, however, before Emile can oblige a Phantom attacks the landing zone, destroying one Pelican and deploying a group of Sangheili warriors onto the Mass Driver. Emile successfully kills one of the Sangheili with his shotgun before a second sneaks up behind him and impales him with an energy sword. Still alive, Emile draws out his kukri and stabs the Sangheili in the neck. Keyes returns to the landing platform and offers Noble Six transportation to safety. The SPARTAN-III refuses in order to defend the Captain as he heads towards his ship. Using the Mass Driver, Six defends the site and stalls the Covenant Cruiser just as it is about to glass the area. After successfully halting the cruiser\'s attack, Noble Six looks on as the Pillar of Autumn takes off and heads towards space to escape Reach, with the package safely secured. Min version på detta: Dold text: En snubbe hoppar in i ett skepp ( Pillar of Autumn) de andra är kvar. Skeppet flyger iväg.
+ AccoWand 26 aug 2011 23:11 | Visningar: 1965 ![]() Kommentera Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer. |