Diskussionsforum

Forum » Tävlingar & Turneringar » Allmänt tävlingssnack » [Spelas CS 1.6 eller CS Source?]
skapad 4 dec 2007 20:16 | svar 68 st | visats 298 ggr 
Till senaste | Till Allmänt tävlingssnack | Till bottenförsta | föregående | 1 2 3
Daniel Persson P23 Medlem VIP
11 dec 2007 20:17

 
iox42: Dock kan tur manipuleras - det enda dessa ovanstående faktorer gör är att förflytta skill från twitch-aim-skills till taktik och tur-manipulation.
Bara det där visar att du inte förstår. Tur kan inte manipuleras. Tur är bara tur.

Terran never seem to attack, they just defend them
selves in your base.
iox42  Medlem
11 dec 2007 20:22

 
Daniel Persson: Denna argumentation har varit över i ca 1sida nu och jag väljer att lägga ner i och med att du inte förstår det minsta vad jag menar :)
[sad]

Daniel Persson: Det psykologiska taket i CS fungerar så att du bara kan ta dig en vis bit på psykologi, sedan måste du aima.
Jag förstår, kunde du inte sagt det från början?

Daniel Persson: Skulle du gå in en argumentation om islam om du inte kunde något om det?
Nej, men jag skulle ge mig in i en diskussion om islam om jag hade någorlunda grundläggande kunskap om religion i allmänhet, och sedan fråga mig fram/läsa mig fram under tiden jag diskuterar.

Förövrigt skulle jag vilja att du scannar in din master's degree i religionskunskap med inriktning islam nu, eftersom du faktiskt nämnde islam i din text ovan [rolleyes][bigsmile]

Daniel Persson: I så fall argumenterar du inte, du filosoferar (vilket jag antar att du gillar i och med din presentation?)
Haha, vad är det som pekar på filosofi i min presentation? Ett personlighetstest? Jomen visst, jag filosoferar gärna.
Filosofi handlar ju dock om mycket argumentation, hur skulle man annars komma fram till något?

jardo P14 Medlem
24 dec 2007 11:06

 
Bådda är bra Cs.Soure Och 1.6

Be smart, Be cleaver put me in you're heart foreve
r
Okänd
24 dec 2007 11:47
 
Daniel Persson: Rysshopp är lagligt i CS 1.6
Vad är rysshopp för nått ?

jardo P14 Medlem
24 dec 2007 22:09

 
????

Be smart, Be cleaver put me in you're heart foreve
r
Okänd
6 jan 2008 17:11
 
jag har alltid föredragit css framför cs 1.6 pga grafiken svider i ögonen, de finns buggar som aldrig tas bort och nu räknas som en del av spelet, som ni diskuterade tidigare skotten går mer random i css vilket jag gillar skarpt.

Ferlathin P22 Medlem
8 jan 2008 13:15

 
Amar_ds: Vad är rysshopp för nått ?
Daniel Persson: Rysshopp är när du duckhoppar (tryckar duckknappen snabbt) och sedan duckar igen när du är i luften. Detta gör att du kan röra dig snabbt frammåt utan att låta.

Non sum pisces
Okänd
8 jan 2008 16:53
 
1,5 med snabb awp är nog min favorit, skön att lana på med polare.

Okänd
9 jan 2008 19:38
 
Ferlathin: Rysshopp är när du duckhoppar (tryckar duckknappen snabbt) och sedan duckar igen när du är i luften. Detta gör att du kan röra dig snabbt frammåt utan att låta.
Aha ok kan någon länka en video när någon gör det ! ?[bigcheers][bigsmile]

Andreas Berg P28 Medlem VIP
9 jan 2008 19:55

 
Amar_ds: Aha ok kan någon länka en video när någon gör det
Vet inte hur pass bra den här snubben är på det, eftersom jag själv aldrig sett någon göra det rätt, men här är en video som trots allt heter "Ryss Hopp" [tard]


Jag är lycklig <3
Vodkacitron  Medlem PLUS
9 jan 2008 21:06

 
Men Emil Christensen (Heaton) kör väll fortfarande 1.6 på tex gamersparadise?

Absolut - För män som kan sätta gränser.
Blogg: http://gameplayer.se/blogg.php?user_id=9776
iox42  Medlem
9 jan 2008 21:18

 
Andreas Berg: "Ryss Hopp"
Fräckt [cute]

Okänd
10 jan 2008 12:26
 
surce har mycket bättre grafik:)

mehzk P21 Medlem
13 jan 2008 16:17

 
TesseracT: Det blir mer action, mer fart och att inte kunna skjuta igenom varje jävla vägg är faktiskt en trevlig egenskap. Skickligheten håller jag inte med om, man har lika mycket att lära i båda spelen, dom som säger annat har nog inte lirat tillräckligt med source.
TesseracT: Personligen tycker jag att det behövs mer snabbhet i source, eftersom det är mer reflex-betonat och man inte kan skjuta genom väggar osv. Allt känns som det går fortare och man dör lättare.
Hur kan du ens nämna att det är mer fart och action i CSS ? [shake]
Jag har spelat 1.6 i 6 år och Source med några polare sen det släpptes. Tempot är otroligt mycket högre i 1.6 än i CSS, allt går sjukt långsamt om du väl har spelat 1.6 och går in i CSS. Sen är det så otroligt mycket lättare och det krävs en mycket mindre skicklighetsnivå på Source. I 1.6 var jag mid-high, när jag lirade CSS så låg jag på Semielit nivå och kunde utan problem vinna 10 000 i en turnering på http://www.swestrike.com (om jag orkat lägga ner den tiden som krävdes) och det säger väl det mesta? Anledningen till att i princip alla som lirat 1.6 på casualnivå och testat på CSS någon gång, fortsätter med 1.6 i efterhand är spelkänslan. Man känner draget när man drar ett Deagle-oneshot över hela yard på Nuke. I Source kunde man dra en spray och ta 5 hs-ace varannan runda och dra iväg ett Deagle-oneshot varje runda. Sen det här med att kunna skjuta genom väggar etc. med kraftigare vapen är ju en del av spelet som gör det till just CS 1.6. Att dra ett random AWP-haxx genom jättetjocka väggar i skallen på någon är en otrolig känsla.

Jag vet inte vad du snackar om när du djillar det där om att CSS behöver mer reflexer och snabbhet. Kan inte förstå vad du syftar på.
Börjar tvivla på om du ens har spelat 1.6 eller om du bara är en äkta fan-boy. Jag ska inte ens behöva utala mig om att 1.6 är snabbare, eftersom det är ett faktum och ingen åsikt.

If I grew up on a farm, and was retarded, Halo
might have impressed me. But I didn't, so it doesn't
mehzk P21 Medlem
13 jan 2008 16:22

 
Andreas Berg: Vet inte hur pass bra den här snubben är på det, eftersom jag själv aldrig sett någon göra det rätt, men här är en video som trots allt heter "Ryss Hopp"
Han var inte så jättebra på ryss-hopp om jag ska vara ärlig, det där kan *till och med* jag göra [crazy] [wink]




Han gör det med lite mer flyt än den andra killen och grejjen med rysshopp är att du rör dig lika snabbt som när du springer, bara att endast vart 3e steg hörs, vilket ofta brukar vara tillåtet om jag inte minns fel?

If I grew up on a farm, and was retarded, Halo
might have impressed me. But I didn't, so it doesn't
TesseracT P30 Medlem
26 jan 2008 12:42

 
Egentligen orkar jag inte tjafsa med fanboys som har lirat css i max en timme...

mehzk: Hur kan du ens nämna att det är mer fart och action i CSS ?
Jag har spelat 1.6 i 6 år och Source med några polare sen det släpptes. Tempot är otroligt mycket högre i 1.6 än i CSS, allt går sjukt långsamt om du väl har spelat 1.6 och går in i CSS.

Nej, nej och nej. Det är du som inte spelat source märker jag. Gameplayet gynnar snabb rörelse och action, man kan skjuta trots att man rör sig, man sitter inte och campar lika mycket som i 1.6. Flashen är starkare vilket också gynnar att attackera. Om du hade lirat några riktiga matcher någon gång så hade du antagligen märkt att man spelar source helt annorlunda än 1.6. Inte alls lika mycket smyga och så. Spelar man som i 1.6 så är man rökt som lag.

mehzk: Sen är det så otroligt mycket lättare och det krävs en mycket mindre skicklighetsnivå på Source.
Nej, bara bullshit. Återigen så är det samma för alla personer som spelar. Det är alltså lika förutsättningar, om du hade spelat spelet så skulle du märka att det är STOR skillnad mellan topp-lagen och några randoms. Det är ett annat spel helt enkelt och vissa saker må vara enklare, förstå!

mehzk: I 1.6 var jag mid-high, när jag lirade CSS så låg jag på Semielit nivå och kunde utan problem vinna 10 000 i en turnering på http://www.swestrike.com (om jag orkat lägga ner den tiden som krävdes) och det säger väl det mesta?
haha, dagens mest pinsamma kommentar. Ja, och alla 1.6-nötare som har spöat skiten ur spawn och heaton på pcw... 1.6-spelare har aldrig varit kända för självinsikt. Han som drog hem dom 10.000 du pratar om var fifflaren och han spöar nog dig vilken dag som helst.

mehzk: Anledningen till att i princip alla som lirat 1.6 på casualnivå och testat på CSS någon gång, fortsätter med 1.6 i efterhand är spelkänslan.
Jo, precis. Den är inte exakt lika, därför har vissa 1.6-kiddies svårt att komma in i spelet. Det är ett annat spel och ingen efterföljare till 1.6. Det säger alla hela tiden men det verkar vara många 1.6-kiddies som har svårt att förstå.

mehzk: Man känner draget när man drar ett Deagle-oneshot över hela yard på Nuke. I Source kunde man dra en spray och ta 5 hs-ace varannan runda och dra iväg ett Deagle-oneshot varje runda.
Ok, intressant. Då är du nog bäst i världen. Tråkigt att du inte lirar source då. Du skulle ju enkelt kunna leva på det och vara världsbäst.

mehzk: Sen det här med att kunna skjuta genom väggar etc. med kraftigare vapen är ju en del av spelet som gör det till just CS 1.6.
Om du hade spelat source så visste du att man även kan skjuta igenom saker på source. Dock kan man inte skjuta igenom 2 meter tjocka cementväggar med en bössa. Jag föredrar att man inte kan skjuta igenom hela banan som om att den bestod av papp. Men trä-dörrar och lådor osv, det är mer realistiskt och mer intressant enligt mig.

mehzk: Att dra ett random AWP-haxx genom jättetjocka väggar i skallen på någon är en otrolig känsla.
Jo, precis. Men det är ingen skillnad mot source. Det finns dock färre väggar som man kan skjuta igenom och därför är känslan ännu bättre när man gör det :P

mehzk: ag vet inte vad du snackar om när du djillar det där om att CSS behöver mer reflexer och snabbhet. Kan inte förstå vad du syftar på.
Eftersom spelet gynnar snabba attacker och anfall istället för att skjuta genom väggar och vänta ut motståndaren. Reflexerna är en av dom största delarna av spelet om du frågar mig. Hela spelet är snabbare överlag än 1.6. Smyga från basen på matcher görs sällan t.ex.

mehzk: Börjar tvivla på om du ens har spelat 1.6 eller om du bara är en äkta fan-boy. Jag ska inte ens behöva utala mig om att 1.6 är snabbare, eftersom det är ett faktum och ingen åsikt.
Du har verkligen inte spelar source, det är alldeles uppenbart. 1.6 har jag spelat flera år, jag gillar source pågrund av tempot under matcherna och sen är det helt enklelt roligare och fräschare än gamla 1.6. Men smaken är väl som baken. Någon fanboy är jag verkligen inte, bara sjukt trött på alla små 1.6-kiddies som snackar skit och osanningar.

Olander pratade precis om detta på rakaka.se, saxat:

In 1.6 it is difficult to hit your target while running and firing at the same time. In Source it is how you should play, if you ask me.

It is a fast pace game and way faster than 1.6. T0hat is why I like it. The maps are smaller and tighter and the flashes are more intense. To dodge them and find cover you have to stay on the move.

You should in fact run out and challenge your opponent in most situations - instead of waiting for him or her. This style favors players with good reflexes but even if you are slower you will have the moment of surprise to your advantage. «Run and gun» is more powerful in Source so if that is how you prefer to play – put on your track shoes and run Forrest run.
Maybe you will be able to get some sick frags like me!

http://www.rakaka.se/?news_id=4989

Nästa gång kan du i alla fall spela spelet innan du klankar ner, för det är uppenbart att du max har spelat det i en timme. Annars hade du inte snackat så mycket skit. Men du är väl som alla andra små 1.6-fanboys som bara klankar ner utan att veta.

mehzk P21 Medlem
26 jan 2008 13:27

 
TesseracT: Du har verkligen inte spelar source
Jag har spelat CSS aktivt i 1 år jo. CSS är fortfarande för lätt i jämförelse med 1.6, och nej, jag är ingen 1.6 fanboy då jag inte spelar något av spelen längre. Jag tyckte CSS var skitkul, aldrig sagt det motsatta, men det var av just den grunden att det var mycket lättare än 1.6. Man behövde ju inte ens sikta på motståndarna med t.ex. AWP för att träffa.

TesseracT: Han som drog hem dom 10.000 du pratar om var fifflaren och han spöar nog dig vilken dag som helst.
Precis så var det han hette ja. Jag kan ju genast säga dig att han inte tog mig "vilken dag som helst". Han vann för att han spelade 24/7 under den månaden eller hur lång period det nu var. Anledningen till att jag tyckte CSS var så enkelt kan ju också varit pga att jag bara spelade på en server under det året jag lirade, och det var "swestrike". Om det nu är som du säger så måste alla som lirade där under samma tid som jag varit riktigt uber-kassa.

TesseracT: In 1.6 it is difficult to hit your target while running and firing at the same time. In Source it is how you should play, if you ask me.
Okej? Jag tycker dock det är ganska logiskt att det ska vara svårare att träffa när man springer och skjuter.

TesseracT: Det finns dock färre väggar som man kan skjuta igenom och därför är känslan ännu bättre när man gör det :P
Man kan bara skjuta i princip genom träd/metaldörrar och vissa lådor. Jag ogillade starkt faktumet att bli skjuten av en USP eller TMP genom de dörrarna man kunde bli skjuten genom. På den biten anser jag 1.6 är mycket roligare, att kunna dra ett AWP-skott från spawn på Nuke och sätta HS på någon som klättrar upp stege till CW, vilken känsla.

TesseracT: Ok, intressant. Då är du nog bäst i världen. Tråkigt att du inte lirar source då. Du skulle ju enkelt kunna leva på det och vara världsbäst.
Haha. Det kanske beror på att jag spelade på swestrike, som uppenbarligen varit en ganska dålig server. Men du kanske kan kolla upp gamla stats? Sök på 'murtsson' så ska du se att mina stats var på 2.5 - 3 kpd och 55-60 % headshots.

TesseracT: You should in fact run out and challenge your opponent in most situations - instead of waiting for him or her. This style favors players with good reflexes but even if you are slower you will have the moment of surprise to your advantage.
Men oj, om du nu lyssnar på "Olander", så säger han att spelsättet i CSS gynnar folk som har bra reflexer, hur många är det som har det? Vad händer med alla de som spelar på rutin och taktik? Jag kanske fått uppfattningen om att spelet är för långsamt pga jag har snabba reflexer då? Det säger ju ganska mycket om vilken "skicklighetsnivå" man behöver i CSS, dvs. ingen alls, utan har du bra reflexer så klarar du dig. I 1.6 så hjälper det verkligen inte att man bara har bra reflexer. Utan det krävs taktiskt kunnande, rutin och det gäller att man är smart, och det är där jag grundar min åsikt på att 1.6 kräver mer skicklighet än CSS.

If I grew up on a farm, and was retarded, Halo
might have impressed me. But I didn't, so it doesn't
Okänd
27 jan 2008 00:25
 
varför lira cs överhuvudtaget när cod4 finns?[crazy]

Nillan P22 Medlem
28 jan 2008 16:01

 
ollebro: varför lira cs överhuvudtaget när cod4 finns?
Sooo true!

Ta allt med en nypa salt. Då blir det mesta bättre

**** Tråden låst på grund av inaktivitet 29 jan 2009 00:01 ****

Till senaste | Till Allmänt tävlingssnack | Till toppenförsta | föregående | 1 2 3
Denna tråd är stängd för nya kommentarer.

Medlemsrecensioner

Halo: Combat Evolved Anniversary

XB360

Avilinog

7 dec 2011 18:39

Mafia 2

PS3

Arre

14 nov 2011 18:27

Dragon Age 2

PC

Cryptovic

6 okt 2011 20:48

Senaste kommentarerna

Listan uppdateras automatiskt

Senast inloggade gamers

 

Logga in på gameplayer.se

(?)