Diskussionsforum

Forum » Spelsnack » Nintendo Wii » [Dead Space Extraction intervju och trailer.]
skapad 18 feb 2009 19:54 | svar 8 st | visats 46 ggr 
Till senaste | Till Nintendo Wii | Till bottenVisar hela tråden
Apestrife P24 Medlem
18 feb 2009 19:54

 
Klicka här för både en intervju och en trailer.



Kommentarer?

Från ett RE4 i rymden till ett on-rail-shooterspel i rymden. Måste säga att det ser fan lyckat ut.
Av att döma så går spelet fortfarande ut på att skiva upp monster som alla ser ut som krockoffer från svåra bilolyckor. Ser nästan lite kusligt ut med.
Jag uppskattar inte skitstormen på IGN. De som klagar påstår att det finns för många on-railsskjutare(4,5 stycken på wii?)... När jag tittar på trailern och funderar på Dead space's stridssystem så blir jag helnöjd. Ett FPS med skräckatmosfär på räls där man måste tänka strategiskt i och med vad man skjuter utav -Vad fan kan gå fel[tard]?

Har bara spelat demot för förra spelet, som mest fokuserade på action. Hur är äventyrandet i spelet egentligen?
Har sett filmer där det mesta verkar gå efter ett blått sträck i golvet, bortsett från partierna där man hoppar omkring ute i rymden för att avancera.
Om spelen delar miljö, gör det verkligen så mycket att man inte längre behöver röra sig fritt i den?

Ändrad: 18 feb 2009 19:56 av Apestrife, ändrad 1 gång
Ron Asheton 1948 - 2009
Gumviktor  Medlem
18 feb 2009 21:12

 
Det där kan ju faktiskt rent av bli rätt skönt!
Jag har kört igenom hela Dead Space på PC och så vitt jag kan se är det inga jätteskillnader i grafik och det är ju lite roligt!

Vis tecum esto!
Apestrife P24 Medlem
18 feb 2009 22:37

 
Gumviktor: Jag har kört igenom hela Dead Space på PC
Hur är äventyrsdelen i spelet? Är det i stil med RE4? Att det räcker att man hittar en nyckel imellanåt eller vrider på en ratt?

Ron Asheton 1948 - 2009
UfU__X P22 Medlem
18 feb 2009 22:54

 
Apestrife: Hur är äventyrsdelen i spelet? Är det i stil med RE4?
Har spelat en del och det känns som att det är ungefär lika linjärt. Dessutom har det ett likartat, om än lite mer avancerat uppgraderingssytem för vapen och utrustning. Men det är lite sådär vrida-ratt-pussels-syndrom ibland, fast inte så att det stör.
Jag tycker oftast inte att det känns så mycket som Resident Evil 4 när jag spelar det men när jag tänker efter finns det mycket i Dead Space som verkar vara hämtat därifrån. Ett bra spel är det i alla fall.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"
Gatotsu P Medlem
18 feb 2009 22:55
 
Känns ju lite surt...Wii har en del on-rail, så detta kommer mest bli ett i mängden...Hade varit skönare om det blivit mer i stil med originalet, då det i alla fall hade känts som om ett tomt utrymme i spelutbudet fylldes

Gumviktor  Medlem
18 feb 2009 23:28

 
Apestrife: Hur är äventyrsdelen i spelet? Är det i stil med RE4? Att det räcker att man hittar en nyckel imellanåt eller vrider på en ratt?
RE4 är nog det spel som det hamnat närmast, kontrollen känns på flera sätt väldigt lik. Spelsättet är ungefär hitta en låst dörr, gå åt ett annat håll, skjuta några zombies hitta nyckel låsa upp dörr. Rätt likt RE4 det med med andra ord.
Dock blir det aldrig så likt RE4 att man stör sig på det.

Vis tecum esto!
Apestrife P24 Medlem
18 feb 2009 23:38

 
Gatotsu: Känns ju lite surt...Wii har en del on-rail, så detta kommer mest bli ett i mängden...Hade varit skönare om det blivit mer i stil med originalet, då det i alla fall hade känts som om ett tomt utrymme i spelutbudet fylldes
Ett i mängden? Jag förstår verkligen inte hur folk kan jämnföra detta med Resident Evil Umbrella Chronicles, Ghost Squad och House of the dead 2-3 och overkill.
Det här spelet kommer bli ett on-rails fps utan arkadbetoning. Jag har ingen aning om dina erfarenheter med arkadspel, men du borde ändå kunna sätta fingret på att det de försöker göra är någonting väldigt eget.

Ron Asheton 1948 - 2009
Apestrife P24 Medlem
26 feb 2009 22:38

 
Ta och läs det här. De är inne på det spår jag hoppats på, att det blir likt ett Killer7 mixat med Dead Space.

MTV Multiplayer: “Dead Space Extraction” has been announced as a first-person addition to the Dead Space franchise. I understand that that means the game will be on-rails, as opposed to being a standard first-person shooter, but can you clarify exactly what kind of game this is and how we’ll be playing it?

Papoutsis: “Dead Space Extraction” is a Guided First Person Experience. The player will be presented with many choices as they play the game, ranging from which path they wish to explore to maneuvering in Zero-G. The game is being developed from the ground up to leverage the unique controls of the Nintendo Wii. Players will use their Wii Remote to aim and dismember oncoming enemies as well as use other mechanics from “Dead Space” such as Stasis and Telekinesis to name a few. When we started designing Extraction, it was important to us to make sure the Controls on the Wii felt natural and made sense. Having the use of motion controls opened up a lot of interesting possibilities for the game that we hope players will enjoy.

-Saxat ifrån http://multiplayerblog.mtv.com/2009/02/26/dead-space-wii-interview/

Ron Asheton 1948 - 2009
rodjon P Medlem
22 feb 2010 10:16

 
Haft det liggande ett tag, men körde igenom nu i helgen. Riktigt trevligt spel med bra atmosfär, helt ok manus, voice acting också riktigt bra, fokus på shooting med endast små exploringinslag men det funkar bra. Plus för den parallella story som låses upp i "serieform" och kryddar historien. På hela taget 4/5 i betyg.

Hey white boy, what you're doing uptown?

**** Tråden låst på grund av inaktivitet 23 feb 2011 04:01 ****

Till senaste | Till Nintendo Wii | Till toppenVisar hela tråden
Denna tråd är stängd för nya kommentarer.

Medlemsrecensioner

Mafia 2

PS3

Arre

14 nov 2011 18:27

Dragon Age 2

PC

Cryptovic

6 okt 2011 20:48

Magical Starsign

DS

Weird Al

5 sep 2011 20:59

Senaste kommentarerna

Listan uppdateras automatiskt

Senast inloggade gamers

 

Logga in på gameplayer.se

(?)