Klicka
här för både en intervju och en trailer.

Kommentarer?
Från ett RE4 i rymden till ett on-rail-shooterspel i rymden. Måste säga att det ser fan lyckat ut.
Av att döma så går spelet fortfarande ut på att skiva upp monster som alla ser ut som krockoffer från svåra bilolyckor. Ser nästan lite kusligt ut med.
Jag uppskattar inte skitstormen på IGN. De som klagar påstår att det finns för många on-railsskjutare(4,5 stycken på wii?)... När jag tittar på trailern och funderar på Dead space's stridssystem så blir jag helnöjd. Ett FPS med skräckatmosfär på räls där man måste tänka strategiskt i och med vad man skjuter utav -Vad fan kan gå fel
![[tard]](gfx/smilies/tard.gif)
?
Har bara spelat demot för förra spelet, som mest fokuserade på action. Hur är äventyrandet i spelet egentligen?
Har sett filmer där det mesta verkar gå efter ett blått sträck i golvet, bortsett från partierna där man hoppar omkring ute i rymden för att avancera.
Om spelen delar miljö, gör det verkligen så mycket att man inte längre behöver röra sig fritt i den?