 |
adolf6 F  29 aug 2009 20:56
| | jag har tittat på lite trailers på the counduit. det kommer att ha 16 spelarläge online, stöd för motion plus vad jag har förstått, hyfsat bra grafik om man tittar på andra spel på Dold text: 360(ja jag har skrivit rätt) på e3 trodde alla 360 fanboys att det var ett 360 spel...
någon som redan har spelet? hur är det med motion plus?, funkar det med mottion plus?
|
|
 |
mmKay P  29 aug 2009 21:04
| | adolf6: på e3 trodde alla 360 fanboys att det var ett 360 spel... adolf6: funkar det med mottion plus?Tror faktiskt inte det. ...nej: wikipedia: The Wii MotionPlus attachment, revealed by Nintendo during Electronic Entertainment Expo 2008, was originally intended to be compatible with The Conduit,[35] but the developer later decided against incorporating it due to unresolvable technical issues and the lack of features in the game that could take advantage of the accessory.
|
|
 |
adolf6 F  29 aug 2009 21:20
| | det som talar för att dom kommer att använda sig av motion plus är att wii kontrollerna funkar till skjutspel utan motion plus
|
|
 |
Magkliarn P19  29 aug 2009 21:23
| | adolf6: någon som redan har spelet? hur är det med motion plus?, funkar det med mottion plus? Det stöder inte WM+ vad jag vet. Har inte spelet själv men spelade hos en kompis när jag var där. Kan säga att för mig låg smärtgränsen runt 2 timmar, jag kunde verkligen inte spela längre än så i sträck. Blev alldeles för enformigt i längden (singleplayer då). Kan föreställa mig att det är roligare i multiplayer dock.
|
Sluta klottra på väggarna, annars tar vi bort dom! - Vaktmästarna |
 |
Kletet P19  30 aug 2009 14:12
| | Vem kan någonsin ha trott att detta var ett spel till något annat format än till Wii? Grafiskt sätt ser det på sin höjd ut som Prey. Det är väl snyggt för att vara till Wii helt enkelt. Om du fortfarande är intresserad så finner du recensioner av spelet på: AftonbladetGamereactorLoadingGameelite
|
Ändrad: 30 aug 2009 14:14 av Kletet, ändrad 1 gång ,,Tack som fan, som Sebastian skulle säga.,, |
 |
apelsinjuice P  1 sep 2009 00:08
| | Till o från ser ju det här spelet bra ut, annars bara som vilket wii-spel som helst.
|
|
 |
silent_noise P  1 sep 2009 00:12
| | Kletet: Grafiskt sätt ser det på sin höjd ut som Prey.Det är väl för bövelen inte ens i närheten av Prey? ![[tard]](gfx/smilies/tard.gif)
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  1 sep 2009 00:16
| | silent_noise: Det är väl för bövelen inte ens i närheten av Prey? Lika ful design har spelet iaf. Så nog är det ett lika fult spel.
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Maxxon P19  1 sep 2009 00:18
| | Snäppet sämre grafik än H-L 2 har det ju, fast med hemsk design, vilket är det som gör att H-L 2 fortfarande är snyggt.
|
Hä ta ta haembra n bra fesevfe ja hemä vigoev |
 |
silent_noise P  1 sep 2009 00:20
| | Apestrife: Lika ful design har spelet iaf. Så nog är det ett lika fult spel. Men det handlar ju inte bara om design, utan även om hur spelet sköter sig rent tekniskt. Ett spel med klart efterbliven teknik ligger helt klart i underläge utseendemässigt jämfört med spel som kan bjuda på mer attraktivt ögongodis. Inte i alla fall, men i väldigt väldigt många.
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  4 sep 2009 17:30
| | silent_noise: Men det handlar ju inte bara om design, utan även om hur spelet sköter sig rent tekniskt. Ett spel med klart efterbliven teknik ligger helt klart i underläge utseendemässigt jämfört med spel som kan bjuda på mer attraktivt ögongodis. Inte i alla fall, men i väldigt väldigt många.Iofs så beror det kanske på vem man frågar. I mitt fall så släppte jag till stor del tekniska biten angående grafik i en tidig ålder. Spel som Grim Fandango, Little big adventure, MDK och andra drömska världar håller precis lika bra idag som då. Än hur efterblivna de spelen är ![[blush]](gfx/smilies/blush.gif)
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
silent_noise P  4 sep 2009 20:49
| | Apestrife: I mitt fall så släppte jag till stor del tekniska biten angående grafik i en tidig ålder. varför det? Den tekniska biten är ju snudd på viktigare än den artistiska. Finns det för många stora tekniska misstag spelar det ingen roll hur pass bra designen är. Och vice versa givetvis.
Och ska man se krasst på vad de syftade i diskussionen ovan så var det troligtvis hur spelet såg ut rent tekniskt, och inte designmässigt. Men jag håller med. Fantastisk design kan överglänsa tekniskt kompetent grafik i vissa fall (Killzone tex, i mina ögon), men samtidigt bara inom vissa rimliga ramar.
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  5 sep 2009 19:53
| | silent_noise: varför det? Den tekniska biten är ju snudd på viktigare än den artistiska. Finns det för många stora tekniska misstag spelar det ingen roll hur pass bra designen är. Och vice versa givetvis. Det är helt enkelt så. Fick tidigt ett intryck av att folk spelade grafik istället för spel och såg teknologi istället för själva estetiken. Men som jag klargjorde så får det stå för mig. Vad du ser som ögongodis och vad jag ser som ögongodis är absolut inte något vi behöver dela åsikt om.
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Sir Fuzzy of Gamer P29  5 sep 2009 20:22
| | silent_noise: Den tekniska biten är ju snudd på viktigare än den artistiska. Quoted for stupidity.
|
It isn't Beethoven, Mama, but it sure bounces. |
 |
silent_noise P  5 sep 2009 22:53
| | Sir Fuzzy of Gamer: Quoted for stupidity. Så du menar att om det tekniska havererar (lagg, allvarlig screentearing, färger som går bananas) så väger inte det tyngre än vad dålig design skulle göra?
Apestrife: Vad du ser som ögongodis och vad jag ser som ögongodis är absolut inte något vi behöver dela åsikt om. Jag anser också design vara klart viktigare, men negativa tekniska delar påverkar mig mer än vad bristande design kan göra. Inte i alla fall, men i många. Är spelet tillräckligt kul kan jag leva med tråkig design, men om det tekniska naggar spelupplevelsen i kanten blir det så mycket mer påtagligt.
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Gustav Granlund P23  5 sep 2009 23:10
| | Trodde inte att det fanns människor som tycker att det här spelet ens ser acceptabelt ut för 2009. Det ser allvarligt talat helt bedrövligt fult ut på alla sätt och vis. Speciellt intressant rent spelmässigt är det inte heller, som vilket dussin-FPS som helst.
|
Gameplayer - Be there or be sär |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 00:35
| | silent_noise: Det jag gjort exempel på är inte att försöka spela Grim Fandango på en P75 med 8mb ram, något jag försökte en gång i tiden, utan jag gör exempel av spelen i sig. Personligen har jag inga som helst problem med att playstation gör att texturer ser ut att röra på sig under dålig influens, utan jag sitter ändå jävligt hänförd utav MGS, MDK och Soul reavers design. Grafiken sitter ändå som ett jävla smäck änom det är ett playstation som ritar upp den. Men det här är hur jag ser på saken. Vad du tycker, tror eller både och tänker jag inte bestrida.
Gustav Granlund: Spelet liknar ju mer ett slags teknikdemo. Som ett slags bevis på att wii kan bolla med grafik beståendes av samma teknikjargong som xbox kunde. Men i sig så tyngs spelet verkligen utav att det ser ut som Halo och Halflife fått en jävla butt baby.
Jag vill däremot påpeka att utvecklarnas nästkommande spel The grinder onekligen ser intressant ut. Ett Hunter The reckoning i Left 4 deadkostym. Vars grafik vida överskrider detta spels, i allt vad teknik o design heter. Och vad jag även tror kommer att flyta med 60 bilder i sekunden. Mucho gusto si senor!
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 00:42
| | Följande länk innehåller ett klipp från när någon spelar spelet. Kan tilläggas att det är en väldigt tidig version av spelet som spelas, men att så gott som alla de vitala bitarna redan då vart på plats. http://www.gametrailers.com/player/50845.htmlOch för att inte glömma så har spelet drop in och ut Coop. Både splitscreen och över internet. De siktar även på att få spelet att likna en B-rulle. De har bland annat lovat ett ninjasvärd för att backa upp detta påstående. Jag klagar då inte på att kunna få skjuta lite vampyrer och annat okult med en Ak47a i mörker. Silent_Noise, det är väl nästan i led med vad du föredrar inom populärkultur?
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
silent_noise P  6 sep 2009 00:49
| | Apestrife: ilent_Noise, det är väl nästan i led med vad du föredrar inom populärkultur? Jag har bred smak, så jag gillar en hel del inom populärkultur (min spelsmak är nästan uteslutande mainstream-titlar).
Dock var det ett par saker i trailern jag inte gillade. 1) Det känns hopplöst mycket popcorn. Ammunition som ligger i prydliga högar och får mig att tänka på powerups är inte vad jag vill ha i ett spel som tillhör den mörkare och våldsammare sorten. 2) Det onödigt tydliga siktet mitt i skärmen gör att det ser ännu mer popcorn ut, och ett borttagande av siktet (alternativt att göra det otydligare) hade gjort att det såg så mycket trevligare ut och gav det en seriösare framtoning. 3) Det såg lite väl enkelt ut, vilket gör att det luktar popcorn. :)
Men å andra sidan, att mangla porfyri-smittade fanskap är alltid trevligt. =)
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 00:59
| | Silent_noise: Tror säkerligen du kör med en åtminstånde hyffsad bredd när det kommer till olika medier, du behöver inte oroa dig för vad jag tror ;) Men till steken; Apestrife: Kan tilläggas att det är en väldigt tidig version av spelet som spelas, men att så gott som alla de vitala bitarna redan då vart på plats.Vill även tillägga att utvecklarna av spelet mer eller mindre gjorde framsteg med The conduit varannan månad. De pressade fram mer och mer effekter ju mer tid de fick. T ex kunde ett släpp av bilder o någon trailer innebära att allt hade bumpmapping, och det därpå kanske var blur o bloom. Och det är inte en trailer, utan ett gameplayklipp. Vad det representerar är det som var under den senaste E3mässan. Spelet kommer definitivt att vara förbättrat i o med realese nästa år. Jag är optimistisk inför vampyrsmisket ![[y]](gfx/smilies/thumbup.gif)
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
silent_noise P  6 sep 2009 01:05
| | Apestrife: Jag är optimistisk inför vampyrsmisket Jag har känner fortfarande av smärtorna efter Vampire Rain, så jag vågar inte hoppas för mycket dock. :P
|
I'm just an egg so ready to crack. Cooking from the inside yeah I'm ready to crack. |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 01:33
| | Vampire rain var ju en styggelse av folket bakom Blinx 1 o 2. High voltage har som sagt gjort Hunter Reckoning spelen. Några mkt smaskigare spel.
|
Ron Asheton 1948 - 2009 |
 |
Sir Fuzzy of Gamer P29  6 sep 2009 05:28
| | silent_noise: väger inte det tyngre än vad dålig design skulle göra? Har sett betydligt fler spel sänkta av usel design. Vem som helst kan fixa några buggar men vem som helst är inte konstnär värd titeln. Sen tror jag det är sällsynt med snygg design förstörd av kass kodning.
|
It isn't Beethoven, Mama, but it sure bounces. |
 |
Gustav Granlund P23  6 sep 2009 11:18
| | Apestrife: Spelet liknar ju mer ett slags teknikdemo. Som ett slags bevis på att wii kan bolla med grafik beståendes av samma teknikjargong som xbox kunde. Men i sig så tyngs spelet verkligen utav att det ser ut som Halo och Halflife fått en jävla butt baby. Jag tycker inte att The Conduit bevisar något överhuvudtaget. Jag har sett snyggare spel på Wii och till och med snyggare spel på Gamecube för flera år sedan. The Conduit är ett sånt spel som lever på att det fick en del buzz i början och att de som fortfarande tror att Wii kan ge ett spel som tekniskt kommer att få ögonen att smälta vägrar släppa taget om denna dröm. Och som många har sagt så är spelet en katastrof rent estetiskt.
|
Gameplayer - Be there or be sär |
 |
Apestrife P24  6 sep 2009 15:13
| | Gustav Granlund: Jag tycker inte att The Conduit bevisar något överhuvudtaget. Jag har sett snyggare spel på Wii och till och med snyggare spel på Gamecube för flera år sedan. The Conduit är ett sånt spel som lever på att det fick en del buzz i början och att de som fortfarande tror att Wii kan ge ett spel som tekniskt kommer att få ögonen att smälta vägrar släppa taget om denna dröm. Och som många har sagt så är spelet en katastrof rent estetiskt. Det var ju mer eller mindre det enda utvecklarna pratade hade att säga om The conduit. Att de hade en spelmotor som pallade en massa effekter. Det var det jag menade med "ett slags bevis". Att spelet ser ut som skit designmässigt har nog de flesta här inne påstått, däribland jag ca 3 ggr. Det finns och kommer sanslöst snygga spel på Wii, men det handlar inte om upplösning och liknande. Utan om design. Ta bara och titta på den där skycitybanan i Metroid Prime3. En jävla babe till bana.
Och kommande Red Steel2 är inte helt fel heller. roar.
|
Ändrad: 6 sep 2009 15:15 av Apestrife, ändrad 1 gång Ron Asheton 1948 - 2009 |