Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon av er skulle kunna hjälpa mig med.
För ett projektarbete som ingår i mina skolkurser har jag bestämt mig för att göra en spelidé,och allt vad den innebär. Så som jag har läst mig till, och hört av bekanta som utvecklar spel (på
amatörnivå), så behöver en spelidé innehålla bakgrundshistorik, själva händelseutvecklingen (story), karaktärs- och miljödesigner, concept art och en del färdiga grafiska exempel (så som små animationer, hela miljöer och karaktärer m.m.).
Dock skulle jag behöva veta från någon som verkligen vet (vad jag behöver ha med), och därför vänder jag mig alltså hit. Har
jag missat något till min idé, är det något som behöver ändras eller läggas till? Eller om jag helt har missuppfattat det hela;
hur ska i så fall en spelidé se ut/vara uppbyggd?
![[tard]](gfx/smilies/tard.gif)