Diskussionsforum

Forum » Spelsnack » Spelutveckling » [Spelprogrammerare för flash behövs]
skapad 8 aug 2010 16:29 | svar 2 st | visats 20 ggr 
Till senaste | Till Spelutveckling | Till bottenVisar hela tråden
crotchbandit P Medlem
8 aug 2010 16:29
 
Hej Gameplayer.se forum

Jag och ett team på 3 personer håller på att framställa ett flashspel. Vi kallar vårat spelprojekt för Tokyo maniacs (working title). Om man ska förklara det kort och enkelt kommer det bli ett traditionellt/side scroll, beat em up med unik style/bossar och förhoppningsvis rpg elements.
(Vi hämtar inspiration från spel som bl.a Castle Crashers)

Just nu jobbar vi med idéer för hur gameplay mekaniken ska funka i spelet och som det ser ut nu behöver vi nog en programmerare som känner till actionscripts och gillar att jobba med flash. Är du intresserad får du gärna kontakta mig eller skriva i detta forum. Dessutom ifall någon har nån kul ide som låter intressant får ni gärna skriva den här och kommentera gärna va ni tycker om konceptet och art stilen

by the way, har ni nån fråga så är det bara ställa den.

(bilder på vårat arbete)
http://crotchbandit.deviantart.com/

AccoWand P22 Medlem PLUS
8 aug 2010 17:10

 
crotchbandit: gärna va ni tycker om konceptet och art stilen
Grymt fin. Kommer rörelse animationerna ha samma lena grafik som art stilen. Ungefär som The Behemoth's spel där det mer eller mindre är förlängning utav deras koncept bilder, tycker lite av själva grejen med spel med "comic design" förstörs ifall rörelseanimationerna känns ryckiga och stela. [cute]

Kommer det vara fullt 2D eller kommer ni försöka med 2.5ish djup, ett rörelseschema där det går att gå uppåt och neråt på skärmen exempelvis?

Hur kommer ni göra med spelets handling, tycket det har en förmåga att bli malplacerat i ett spela man spelar för att ha "roligt" och ett enbart humoristisk manus som försöker driva historian framåt känns ofta tröttsamt efter ett tag... typ som DeathSpank som fruktansvärt oinspirerade efter ett tag när handlingen ständigt skulle drivas framåt med hjälp av manus som enbart försöker sig på att vara humor.

Ser hellre att presentationen av spelets handling sker iform av exempelvis Flash filmer där man både driver spelet framåt, ger spelet ett uppehåll och det blir inte spelandet blir tradig om det görs på rätt sätt.

All alone... Just me and the world.
crotchbandit P Medlem
8 aug 2010 20:35
 
AccoWand: Kommer rörelse animationerna ha samma lena grafik som art stilen.
Jo vi kommer satsa på att få animationerna att bli så "lena" och "flyttande" som det är möjligt.

Flash är ju ett utmärkt program få fram sånt. [y]

AccoWand: Kommer det vara fullt 2D eller kommer ni försöka med 2.5ish djup
Vi ska försöka hålla det side scroll, men miljön lär garanterat både få vinklar och djup.

AccoWand: Hur kommer ni göra med spelets handling
Vill inte säga något om handlingen men det kommer innehålla flash filmer (te.x när bossarna i spelet dyker upp)

tack för dina frågor och stöd AccoWand [wink]


**** Tråden låst på grund av inaktivitet 9 aug 2011 04:01 ****

Till senaste | Till Spelutveckling | Till toppenVisar hela tråden
Denna tråd är stängd för nya kommentarer.

Medlemsrecensioner

Halo: Combat Evolved Anniversary

XB360

Avilinog

7 dec 2011 18:39

Mafia 2

PS3

Arre

14 nov 2011 18:27

Dragon Age 2

PC

Cryptovic

6 okt 2011 20:48

Senaste kommentarerna

Listan uppdateras automatiskt

Senast inloggade gamers

 

Logga in på gameplayer.se

(?)