qwea00 P19  16 okt 2010 18:33
| | Låt inte den långa texten avskräcka dig. Jag behöver verkligen hjälp med det här.
Ok så här är det. Jag köpte en dator från komplett i februari och sen dess så har ett visst problem skett tre gånger (senast igår) vilket har lett till att jag har fått skicka in datorn för reparation.
Så här gick det till igår och även senast om jag inte minns fel: Jag har installerat datorn helt utan problem. Senare när jag har installerat spelet Empire Total War och startar det så märker jag att det får datorn att frysa vid första laddningsskärmen. Jag blir tvungen att stänga av datorn med knappen på datorn och söker sedan på google vad problemet är och hur man fixar det. Tydligen så ska man avinstallera någon ljuddrivrutin (high definition audio device). Jag gör detta och installerar sedan det jag antar är de senaste drivrutinerna från realteks hemsida.
Spelet startar men efter några minuter fryser spelet och ljudet börjar hacka. Jag blir ännu en gång tvungen att starta om datorn med knappen på datorn. Jag startar datorn och avinstallerar drivrutinerna. Nu fungerar allt som det ska och jag blir lättad men precis som senast detta hände så återkommer problemet dagen efter av någon lustig anledning. Spel fryser (inte bara etw) och sedan kommer jag till där jag är nu. Jag får inte igång datorn. istället för att datorn sätts igång så står det på skärmen bl.a. detta:
"Media test failure, check cable."
och
"For realtek RTL8111B/8111C/8111D Giga Ethernet Controller v2.24"
Jag har sökt på google vad man ska göra för att starta datorn men i alla resultat jag hittar så säger de flesta att man ska sätta hårddisken som första "boot device". För mig så hittar inte datorn hårddisken och det förhindrar mig också att formater den och installera om windows. Senast jag skickade in datorn för reparation så bytte de ut hårddisken så jag vet att det inte är något fel med den eller någon annan hårdvara.
Vad ska jag göra???!! Jag vill VERKLIGEN inte behöva skicka in datorn och vänta i en månad varje gång detta händer.
|