Kom ihåg mig! (?)
SIGA 2009SUT 2008

Tävla i spelutveckling tillsammans med Gameplayer.se och Paradox Interactive!

Gameplayer.se och Paradox Interactive arrangerar för andra året i rad en tävling för tv- och datorspelsutvecklare. Vinnarna av tävlingen får sitt spel marknadsfört och det vinnande spelet kommer att presenteras för alla ledande nedladdningsportaler och är garanterat distribution av Paradox Interactive på nedladdningsportalen GamersGate. Vinnarna får dessutom ett förskott på provision från försäljning på 25 000 kronor! Najs!

Anmälan måste vara inskickad till Gameplayer.se senast den 7 juni 2009

Anmälningen är stängd.



Allmänt om tävlingen
Alla spel producerade för tävlingen måste vara på engelska. Spelet får gärna ha möjligheten att spelas på andra språk, men engelska som huvudspråk är ett krav.

Tävlingen har två delmål som måste uppfyllas. Missar man några av följande deadlines diskvalificeras man från tävlingen om inte särskilda skäl föreligger. De särskilda skälen skall presenteras för tävlingsledningen inom 24 timmar efter deadline. Tävlingsledningen kommer därefter överlägga huruvida fortsatt deltagande i tävlingen är godtagbart.

Till skillnad från föregående år går det bra att vara anställd på ett aktivt spelföretag. Tävlingen är öppen för alla.

· Delmål 1 - (21 juni 2009, kl. 23:59): En övergripande presentation och en pitch av spelidén, samt en presentation av projektdeltagarna ska lämnas till Gameplayer.se. Den övergripande presentationen skall vara på max 3000 tecken (inklusive mellanslag). Användning av illustrerande bilder och konceptgrafik uppmuntras. Presentationerna skall vara skrivna på svenska och kommer sedan att sammanställas och publiceras på Gameplayer.se.

· Delmål 2 - (31 december 2009, kl. 23:59): En spelbar demoversion av spelet presenteras på Gameplayer.se där sajtens medlemmar kommer att kunna lämna feedback på bidragen. Demoversionen skall presentera spelets huvudsakliga gameplay-moment på ett sätt som ger en god bild av hur den slutliga versionen kommer att fungera.

Inlämning av det färdiga spelet skall ske innan den 28 mars 2010, kl. 23:59.

De inlämnade bidragen kommer att bedömas av en jury som utser vinnaren. Juryn består av representanter från den svenska spelbranschen. Juryns beslut kan ej överklagas.

Tävlingsledningen har rätt att diskvalificera bidrag ur tävlingen.

Krav på deltagare
Deltagare får endast vara med i ett tävlande lag. Det finns ingen begränsning för antal deltagare i ett lag. Deltagare får ansluta sig till eller hoppa av deltagande lag under tävlingens gång. En privatperson eller juridisk person måste stå som ansvarig för spelprojektet. För att delta i finalen måste man garantera att spelet kan slutföras.

Teknologi och plattform
Målplattformen är Windows XP/Windows Vista/Windows 7. Alla spel måste därför vara körbara direkt på ett sådant system utan extra programvaror såsom emulatorer eller liknande. Minimum när det gäller systemkrav är:

1.5 GHz Pentium 4 eller motsvarande
512 MB RAM
DirectX 9.0-kompatibelt grafikkort med minst 64 MB minne
DirectX-kompatibelt ljudkort

Tangentbord + mus är primära kontroller. Spelet skall kunna spelas utan speciella inmatningsenheter, ex. gamepads, joysticks eller rattar. Det får gärna vara möjligt att spela med extra utrustning, men det skall inte vara ett krav.

Modifikationer (moddar) av existerande spel är inte godkända för tävlingen.

Rättigheter m.m.
Materialet i spelet måste vara antingen egenproducerat eller så måste rättigheter finnas för att använda materialet i kommersiellt syfte. Detta innefattar allt material i spelet; grafik (t.ex. 3d-modeller, texturer, ikoner, typsnitt), ljud (t.ex. ljudeffekter, musik), teknologi (t.ex. spelmotorer, kodbibliotek, ljud- eller bildcodecs). På anmodan från tävlingsledningen skall källmaterial från spelet kunna visas upp. Detta innefattar allt innehåll i spelet; t.ex. källkod, grafik, ljud eller designdokument.

Det vinnande spelet garanteras utgivning på GamersGate.com, en av världens största online-butiker för datorspel. Dessutom får vinnaren ett förskott på 25 000 kronor för royalties på försäljning.

Vinnaren behåller alla rättigheter till spelet och tjänar 60% av nettointäkterna (efter GamersGates kostnader har dragits av) av försäljningen.

Gameplayer.se har rätten att publicera bilder och annat material från bidragen under och efter tävlingens gång. Inget material kommer publiceras utan de tävlandes godkännande.

Paradox Interactive förbehåller sig rätten att ställa ytterligare krav på det vinnande bidraget innan utgivning kan ske.
Meny
Information & Regler
Diskussionsforum


Deltagare
Cambiare Studio
No Head Productions
Secret Horde
Bebop Studios
Devastated Children
Spinjump project
Tarpan Entertainment
Broken Bucket Studios
Studio Freaks Interactive
Tinyrocket
Automagic
Digital Agitation
Team Residue
Midas Touch Interactive
NotLogical
GamesWeMade
pagefoot

Uncharted 2: Among Thieves

Av: billyberg
Visningar: 210
Whatever | 30 dec 2009 13:12
Rippe_89

Inloggningar 337
Skapade trådar 14
Postade inlägg 51
Skickade PM 0
Besök på Min sida 1963