Nyheter |

Molyneux avslöjar lite mer kring Fable 2
Under gårdagen intervjuade Gamespot Peter Molyneux som närvarade på X06-mässan för att prata om Fable 2. En hel del intressanta detaljer framkom under intervjun, bland annat att Fable 2 är för Molyneux själv en väldigt avgörande och personligt viktig titel då det kan komma att avgöra hans status som speldesigner. Ett "make it or break it"-spel helt enkelt.
Enligt Molyneux kommer de största förändringarna i uppföljaren att handla om att erbjuda mer djup. Större hänsyn kommer nu att tas till alla former av beteenden, då interaktionen med andra nyckelpersoner i spelet kommer att få en mer central roll. Djupare blir även möjligheten att skaffa bostad. Här kan vi än större utsträckning räkna med ett spel i spelet då hjältens familj kommer att få en mycket större betydelse. Ja, ni läste rätt, familj. Familjen kommer att visa på olika reaktioner på hjältens äventyr när den kommer hem och på så sätt ännu mer återspegla hjältens natur. Gillar du tatueringar? Ja då kanske dina barn tar efter dig.
Låter det intressant och spännande? Molyneux lovade Gamespot att han har mer nyheter att komma med framöver, och att den mest spännande förändringen fortfarande är hemlig. Så vi får helt enkelt hålla utkik. Kanske blir Fable 2 det spel Fable en gång var tänkt att bli.
Relaterad speltitel
Fable 2
Släppdatum:
2008-10-24Genre:
Rollspel, Äventyr, Hack n' Slash, Sandlådespel, TredjepersonFinns till:
XB360
Jag tycker att det ska bli jätteroligt när Fable 2 kommer ut i Europa.