Blogg [49]
 Länkar [0]
 Filer [0]
 Vänner [30]


Snabblänk till denna blogg

Senaste kommentarer
Sir Fuzzy of Gamer i 20+20+20+20+20 blir aldrig 104: Vilken bitch... in i rummet med råttorna tills ...
Sir Fuzzy of Gamer i Alla stjärtans dag: Ja reklamen är vidrig. Har vanliga människor ...

Tidigare inlägg
 - GLaDOS

Kategorier
 
Zacabeb  P37 
Lägg till som vän Skicka meddelande   | RANK: 2822  | Offline
 
Registrerad 27 aug 2002  Senaste besök 26 nov 2011 23:46  


 

Alternativa kundtjänstsvar

Kategori Grubblerier
Jag har försökt felanmäla bildstörningar i form av svarta prickar på SVT HD till Com Hem. Jag vet att felet ligger i utsändningen, men Com Hem:s kundtjänst vill inte tro på det innan jag går igenom formulär C22.

De vill att jag testar byta antennkabel. Den jag redan har är nästan två år. Det anser kundtjänsten vara för gammalt och måste alltså vara orsaken till de svarta prickarna.

Va fan? Byta kabel? Det är 1995.

Det behövs en riktig jävla nyinjektion, så jag har tagit fram tre förslag som kundtjänster inom alla branscher kan kräva sina kunder testa som första lösning:

1.) Ställa sig i mitten av Stonehenge vid fullmåne och svinga en svart katt över huvudet, samtidigt som man visslar Bridge Over Troubled Water.

2.) Klättra upp på toppen av Mt. Everest, proppa näsborrarna fulla med ostbågar och sedan sträckläsa Dostojevskijs Idioten.

3.) Iklädd enbart en tutu, ställa sig på händerna i mitten av Himmelska Fridens Torg och skrika "I'm on the top of the world, ma!" samtidigt som man släpper väder.

Jag är alltid fylld med bra förslag.

Tillägg: Men vad är det jag ser med mina Debattfärgade ögon? En antydan att jag skulle vara nazist? [chocked]



4 apr 2009 15:33 | Visningar: 103

 

« Föregående inlägg Tillbaka till bloggen Nästa inlägg »


Kommentarer
  Anonym |  4 apr 2009
Comhem kan man inte klaga hos. jag menar de är så grymt dåliga att deras kundsupport kraschade pga överbelastning. säger inte det allt? Nej Comhem är riktig skit. har aldrig blivit så illa behandlad någonstans så som jag blivit hos Comhem på andra plats kommer Telia men det är ju inget konstigt. de har ju vart en... Comhems jävla monopol på tevesändningar är inte bra för Sverige.

Bäst bemött har jag blivit hos Mumien.se de som nu lagar min iPhone och Apples kundservice när jag skulle få mitt tangentbord hemskickat.

 
Sir Fuzzy of Gamer |  4 apr 2009
Så... har du bytt till en ny kabel än? [crazy]

 
Zacabeb |  4 apr 2009
Jag avvaktar med det tills de har skickat en ny.

Det är ju i och för sig kul - de slänger ut pengar på att ge folk gratis kablar i onödan istället för att fixa de verkliga felen.

 
Tombe |  5 apr 2009
Zacabeb: Alla supporter har ett flöde dom måste gå igenom, testa en sak innan man kan testa nästa. detta kallas felsökning. Bara göra som supporten säger då dom inte bara drar fram nåt ur en hatt o ber han testa det. Sluta klaga. Du får ju en kabeljävel ändå, eller hur?

ollebro: Brorsan jobbar på just Comhems kundtjänst och under de senaste 7 månaderna han varit där så har kundservicen aldrig "kraschat pga överbelastning". Comhem har ingen "monopol på tevesändningar" heller.

 
Zacabeb |  5 apr 2009
Tombe:

Alla steg för att utesluta att felet ligger hos mig har jag redan gjort. Frånsett de som jag vet inte kan innebära någon skillnad - det vore idiotiskt att slänga ut tid på det.

Jag är tekniskt insatt och vet av hur felet yttrar sig att det ligger före komprimeringen. Bitfel i en MPEG-4-kodad signal skulle inte kunna ge upphov till den här typen av störningar. Jag satt dessutom en hel kväll och studerade bilden för att utesluta felet låg i min tv:s AVC-dekoder, innan jag ringde till Com Hem.

Tv:n anger för övrigt en felfrekvens på 1.00 E-6 på SVT HD, vilket är lite (ett fel per miljontal symboler). Det är det lägsta värdet den någonsin visar.

Eftersom jag har uteslutit att felet ligger någonstans i nätet mellan min tv och Com Hem:s playout, har jag redan besparat Com Hem en hel del arbete. Felet ligger antingen hos SVT eller Teracom, eller hos Com Hem själva om de tar kanalen okomprimerad från Teracom via fiber och kodar själva (vilket de mig veterligen inte gör).

Ett genomsnittligt ärende via telefon lär kosta Com Hem runt femtiolappen, utskick av en ny kabel kanske lika mycket till. Att skicka ut en tekniker till fastigheten kostar kanske en tusenlapp eller två. Dessutom slösas det bort flera veckors tid.

Allt detta helt i onödan eftersom jag redan har gjort en uteslutning själv och kan påpeka felet ligger i eller före playouten. Men deras moment 22 förhindrar dem logga att "kunden säger sig vara tekniskt insatt, hävdar att lokalt fel kan uteslutas". Att de inte kan göra det har jag all anledning att klaga på.

Det här är ungefär som om du skulle rapportera ett pinsamt stavfel i en rapport, men krävas läsa en ABC-bok för att chefens sekreterare ens ska påpeka för chefen att det finns ett stavfel i rapporten. Läsa kan du ju redan. Men, de har ju sitt flöde de måste gå igenom...

Det här är den tredje antennkabeln de skickar mig helt i onödan och kanske den tjugonde gången de tjafsar om irrelevanta steg när felet ligger i deras playout. Och kanske inte den sista gången som deras teknikchefer tackar mig för hjälpen och ber om ursäkt.

Jag ska rama in kabeln.

 
Tombe | 21 apr 2009
Jag förstod också att kabeln inte kunde vara problemet. Blir bara så trött på folks konstant klagande. Vad jag skrev var som sagt inte baserat på min egen kunskap, men jag vet att idioti lika ofta kommer från andra hållet för dom.

 

Kommentera
Du måste vara inloggad för att kommentara. Registrera dig här

Medlemsrecensioner

Mafia 2

PS3

Arre

14 nov 2011 18:27

Dragon Age 2

PC

Cryptovic

6 okt 2011 20:48

Magical Starsign

DS

Weird Al

5 sep 2011 20:59

Senaste kommentarerna

Listan uppdateras automatiskt

Senast inloggade gamers

 

Logga in på gameplayer.se

(?)